Blockly Games су серија едукативних игрица које уче основним корацима програмирања . Дизајнирана је за децу која нису имала претходно искуство у програмирању. На крају игре играч би могао бити спреман да користи конвенционалне текст базиране програмске језике ( то је тачно али за енглеско говорно подручје, нашој деци треба мало дуже).
Игру можете скинути на линку када кликнете на слику горе лево и деца могу да је играју наравно уз Ваш надзор и без приступа интернету. На том линку у списку земаља пронаћи ћете ћирилицом исписан назив СПРСКИ. Када кликнете на то скинућете компресован фајл. Не захтева пуно места а покреће се само када кликнете на index.htmlу прозорчићу за zip ( као што је приказано на десној горњој слици) и игра ће се инсталирати сама на Ваш комјутер. Заузима 3MB компресована и 5MB декомпресована.
Puzzle – Слагалице су брзо упознавање са Блокли облицима и могућности њиховог уклапања. Потребмо је да се са сликом животиње упаре неке њене особине тако што ће се делоби- блокови превлачити.
Маze – Лавиринт је увод у петље и условна кретања. Почиње веома једноставно али сваки нови ниво је сложенији. Захтева да ученик увиди правило по коме треба да се креће до циља и примени слажући команде као блокове. Сваки пут када реши ниво програм му нуди могућност да види како решење изгледа написано у програмском језику jawaScript.
Bird – Птице су већ озбиљније бављење питањима ,, ако- онда“. Деца морају уочавати услове по коме треба поступити да би решили проблем. У овом случају птици треба мењати угао летења како би извршила задатак а успут заобишла одређене препреке. И ова активност се постиже слагањем блокова али и променом параметара унутар њих
Turtle – Корњача је савладавање петљи. Потребно је користити уметнуте петље како би нацртали задату слику геометријског облика.
Movie– Премести је увод у математичке једначине. Потребно је употребити математичку једначину да би направио жељену промену. Занимљиво је док мењате параметре на слици са стране видите како сте нешто подесили и да ли је то урађено како треба.
Pond Tutor– Рибњак тутор је прави увод у текстуално базирано програмирање користећи програмски језик JavaScript. Током нивоа пребацују се између блокова и текст едитора. Навођењем помоћу блокова или текст едитора треба из малог топа погодити паткицу у рибњаку
Pond– Рибњак је такмичење отвореног типа да програмирањем победите најпаметнију патку. Користите или блокове или ЈаваСцрипт.
Приредила Тања Олеар Гојић